assalamualaikum :)

Tuesday 6 December 2011

POLIS

mak:ali?tlng mak belikan gula..
ali:baik mak..
(dlm prjlan ke kdai runcit,ali sering mngngt barang yg hndak d bli ny..smpykn gula dlm fkrn ny brtkar jdi batu..pabila ali smpai ke kdai runcit..ali pun memanggil tauke kedai..)
ali:tauke?ada jual batu ka..?
tauke:ada d bawah..
ali:cpat lah,aku mau cpt ni..
tauke:ada d bwh..
(lalu ali pun mengambil batu kt bwh..)
ali:aku mau batu,jgn smpai aku lempar tauke guna batu ni..
tauke:kan kau mau beli batu..apasal ko mara aku?
(ali dengan mara ny lalu membaling batu kt tauke kdai runcit sdngkn dia yg brslah krna trtkar barang yg hndk d bli ny..iaitu gula,setelah tauke itu d baling nya guna batu..lalu tauke itu pn pngsan,dengan ati yg cmas ali pulang ke rumah dngan lju ny..)
mak:mna gula yg mak sruh beli?
ali:gula?bukan batu ke mak?
mak:ko ni ali..2 la kau,batu sama gula pn x dpt bzakn..jdi,apa yg ko beli?
ali:tauke pengsan mak..tadi aku baling dia guna batu,lpas 2 trus dia pngsan..
mak:naa..mati la kau ole polis..
ali:mcm mna rupa polis tu mak?
mak:rupa ny tua2,b'janggut laek..
ali:ouwh..
(lalu ali pn kluar utk mlihat kalau2 rpa yg d kta kn mak ny itu ada kt luar..tdk lma kmdian,lmpas la kambing yg tua dan b'jnggut..lalu ali brlari msuk smbl mmngil mak ny..)
ali:mak?ada tua2 dan brjngut kt luar mak..polis kli kn mak?
mak:na..msuk ko ke dalam sarung ku..cpat!
ali:mak?ada janggut lagi..
mak:naa..kau tumbuk!
(pppppuuuuuoooo!!!!)..

klw lwak tlng like ya..?n bri kn coment anda..huhuhu

No comments:

Post a Comment