assalamualaikum :)

Tuesday 6 December 2011

Adale sorang tua ni slalu kBANK menyimpan duit $100 hampir tiap mingu. Manager bank 2 heran sal org tua ni tak ada kerja. Suatu hari di a pangil org tua ni n tanya,
Manager: Apa kerja awak, saya tengok awak simpan duit tiap minggu, dari mana awak dapat?
Org tua: Oh! saya suka bertaruh dan saya selalu menang.
Manager: Oh gitu, (rasa tercabar) lau cmatu bertaruhlah cma saya.
Org tua: Bleh, camni, saya bertaruh cma Tuan yang saya bleh mbik teluar Tuan sebiji dalam tempoh 7 hari.
Manager: Okay, hahaha. klau kamu kalah kamu bagi saya $100. Saya kalah saya bagi kamu $100.
Org tua: okay.
Sejak pertaruhan bermula c Manager tiap2 hari cek telur nya. Ternyata masih ada. Dia berasa banga n ternyata Org tua tersebut kalah. Tiba harinya mereka pun berjumpa,
Manager: haha, kamu dtang mengakui kamu kalah kan?
Org tua: Apa buktinya saya kalah?
Manager: Saya masih memiliki 2 telur saya.
Org tua: Saya tak pcaya, bleh saya pegang?
Manager: Silakan.
Org tua tu pun pegang lah, sambil mengeluarkan duit $500 ringgit dan memberikan $100 kepada manager n bkata,
Org tua: Ya saya kalah, Tuan menang.
Manager: Tapi dari mana kamu dpt $500 tu?
Org tua: Oh itu, Saya ada bertaruh $500 cma penjaga Bank ni yg saya bleh pegang telur Manager Bank ni.

No comments:

Post a Comment